דמנציה סופנית No Further a Mystery

Wiki Article

השלב הראשון של דימנציה, מאופיין בירידה קוגניטיבית המתבטאת בפגיעה בזיכרון וביכולת הקשב והריכוז.

דמנציה הנובעת מנזק לכלי דם  (חסימתם על ידי קרשי דם קטנים) והפרעה באספקת החמצן לתאי המוח. הירידה באספקת הדם והחמצן גורמת לתמותה של תאי מוח באזור שנפגע ולירידה בתפקודי המוח שתתבטא בתסמינים של דמנציה ואצל חלק מהחולים גם ובפגיעה נוירולוגית שיכולה להתבטא ברפיון של הגפיים, שיתוק חלקי של הגפיים ו/או בפנים. 

הסימפטומים כוללים ירידה בריכוז, פגיעה בתפקודים הניהוליים, קושי לזהות מידע חזותי, הזיות ובשלבים מאוחרים יותר – קשיי זיכרון. מבחינה התנהגותית, נראים לעיתים קרובות תסמיני חרדה, עצבנות, דיכאון וקשיי שינה.

באופן כללי, כל יציאה למקום לא מוכר גורמת להם לבלבול ואני ממליצה למשפחות לחולים דמנטיים להימנע מהוצאת החולה מהבית, גם לא לאירועים משפחתיים ולא לארוחות חג. עדיף להשאירם בסביבה הטבעית".

לא נכון – ישנו מגוון רכב של דרכים להקל על השינויים המשמעותיים בחיי החולים הדמנטיים, כשהכוונה היא הן לטיפולים תרופתיים והן לטכניקות טיפול שלא מבוססות על תרופות. כך לדוגמה לשינויים הקיצוניים במצבי הרוח, לדיכאון ולכל ההפרעות הפסיכיאטריות הנלוות למחלה, ישנם פתרונות תרופתיים.

בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״ לחץ כאן

שינויים בהתנהגות ובאישיות, כולל חשדנות, מחשבות שווא וכפייתיות, חזרתיות על פעולות כמו ספיקת כפות הידיים או קריעה של ניר.

דמנציה עם גופיפי לואי – שילוב של תסמיני אלצהיימר ופרקינסון

להמשך קריאה הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים ומידע מקצועי!

אנו עושים דברים למען מצפוננו ולמען לא יגידו שנתנו לאדם למות כך סתם. התפישה של שיטיון מתקדם כמחלה סופנית אומרת: אדרבא תנו לו למות בכבוד, אחרי כל מה שסבל, הוא ראוי לפחות לכך.

התסמינים של מחלת אלצהיימר בשלב הסופני חמורים וקשים, למשל פגיעה מהותית ביכולת החשיבה והתקשורת, חוסר מודעות לזמן, למקום ולמרחב, קושי לשלוט בסוגרים, אי יכולת ביצוע פעולות יומיומיות בסיסיות, פגיעה קשה ביכולת השיפוט וקבלת ההחלטות, בעיות זיכרון קשות, אי זיהוי של בני משפחה קרובים, בעיות שינה, תנודתיות קשה במצבי רוח, ירידה חדה במשקל ולעיתים הפסקת אכילה ועוד תסמינים וסיטואציות פרטניות המשתנות אצל כל חולה וחולה.

שימוש בפורטל אינו מחליף את אחריות המשתמש והגולש לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך ובכפוף לתנאי השימוש בפורטל.

מתקשה לזהות מקומות ולכן יש more info לא מעט מקרים של חולים דמנטיים שיצאו לרחוב והלכו  לאיבוד

עובדה זו עלולה להביא לקושי באבחנה של דמנציה כסיבת המוות. אבל בסופו של דבר אין מחלוקת על כך שהדמנציה היא סופנית היות ואין דרך כיום למנוע את ההידרדרות והיא בלתי הפיכה.

Report this wiki page